דיאטה ואופניים על פי ירדנה עובדיה

רבים מאיתנו מאמינים כי דיאטה פירושה ויתור על מזונות משמינים ותו לא – אולם בפועל, כדאי לדעת, דיאטה כוללת מרכיבים רבים שתזונה היא רק אחת מהם. למעשה, מקור המילה דיאטה הוא ביוונית, ובשפה זו פירוש המילה הוא אורח חיים, ולמי שרוצה להיפטר מקילוגרמים עודפים וליהנות ממראה משופר ומבריאות תקינה בהחלט מומלץ לאמץ את ההגדרה הזו ואת הגישה שנובעת ממנה ובעיקר לשלב בין תזונה נכונה לפעילות גופנית.

חשוב מאוד לבצע את השינוי בהנחיית איש מקצוע, שכן ראשית, ויתור על מזונות מסוימים שנתפשים כמשמינים עלול דווקא לפגוע בבריאות ואף להקשות על הגוף להשיל את הקילוגרמים המיותרים ואת השומנים המתסכלים, ושנית, רצוי שהפעילות הגופנית בה בוחרים תתאים לאדם, ליכולותיו הפיזיות, לכושרו הגופני, לאורח חייו וכמובן להעדפותיו. מבחינה זו, הדיאטנית הוותיקה ירדנה עובדיה היא בדיוק האדם המתאים לשם ליווי האדם בתהליך הלא פשוט אך המאוד מתגמל: ראשית, היא עוסקת כל חייה בספורט ואף התמחתה בשילוב שבין תזונה לפעילות פיזית, ושנית, באמתחתה של ירדנה עובדיה תואר ראשון במדעי ההתנהגות כך שהיא אמונה גם על הפן הפסיכולוגי ויודעת כיצד להניע את האדם לבצע את השינויים הכאמור לא פשוטים.

הספורט האידיאלי – רכיבה על אופניים

ישנו, כמובן, מבחר עצום של פעילויות גופניות אותן יכול לבצע מי שרוצה לרדת במשקל ולשמור על גוף בריא וחזק: שחייה, ריצה, הליכה, אירובי, חדר כושר, ספינינג, זומבה ואחת לכמה שנים צץ לו טרנד חדש שסוחף רבים – אבל דווקא האופציה ה"קלאסית", לכאורה הפשוטה ביותר, של רכיבה על אופניים היא המומלצת ביותר על פי ירדנה עובדיה.

הסיבות לכך מגוונות:

ראשית, רכיבה על אופניים ניתן לשלב כמעט תמיד בשגרת היומיום ואפילו להשתמש בהם כדי לנסוע לעבודה, ללימודים וכו'.

שנית, כשבוחרים ברכיבה על אופניים ניתן להעלות את רמת הקושי בהדרגה, ושלישית, כמעט בכל מקום בארץ ישנן קבוצות היוצאות לרכב בצוותא ומי שרוצה לרדת במשקל יכול להצטרף לאחת מהן, להרוויח על הדרך אינטראקציות חברתיות מוצלחות ובכך גם להגדיל את הסיכוי כי יתמיד בפעילות הגופנית.

בנוסף, מדגישה ירדנה עובדיה, רכיבה על אופניים היא פעילות אירובית, וכשזו מתבצעת לפרק זמן מספיק ארוך הגוף מפרק את תאי השומן ומשתמש בהם כמקור אנרגיה לשרירים. הדיווש גם משפר את המטבוליזם, דבר התורם רבות ליעילות הירידה במשקל.

יתרון נוסף – העלות הזולה של הרכיבה

לכל הסיבות הנ"ל מוסיפה ירדנה עובדיה גם את השיקול הכלכלי, פרמטר כבד משקל בימינו: זוג אופניים איכותי עולה הרבה פחות ממנוי לבריכה, למשל, מה גם שמנוי שכזה יש לחדש מדי שנה בעלות גבוהה ואילו תחזוקתו של זוג אופניים אינה דורשת משאבים כספיים רבים.

באופן דומה, רכיבה על אופניים זולה באופן משמעותי מפעילויות הדורשות מנוי לחדר כושר או הרשמה לחוג כזה או אחר, ולמעשה גם בהשוואה לריצה, שלכאורה עלותה אפס, אופניים הם אופציה משתלמת – אמנם כדי לרוץ לא צריך לקנות כלום, חוץ מאולי זוג נעליים טובות (שבמקרים מסוימים מחירן הוא כמעט כמו של זוג אופניים…), אבל מאחר שלא מומלץ לרוץ ברחובות, הרי שעבור רובנו מסלול ריצה אפשרי הוא כזה שיש לנסוע אליו – והנה לכם הוצאות על דלק, חנייה וכו'.

אופניים – כל אחד יכול

אמנם עודף משקל משמעותי עלול להקשות על הדיווש, אולם עצם העובדה כי מדובר בפעילות גופנית המתבצעת בישיבה מקלה על מי שסובל מהשמנה לבצע אותה, ובנוסף אין עומסים גבוהים מדי על המפרקים וגם לא זעוזועים (כמו בריצה, למשל), כך שבאופן כללי רכיבה על אופניים נחשבת ספורט בריא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *